16 Kasım 2015 Pazartesi

Çanakkale, kumkale, papaz plajına bebekle günübirlik tatil

                  

                  Yazayım yazıyım illa yazayım diyordum hep kendi kendime unutmamayım güzel günlerimizi... Koca yaz bitti  anca yazıyorum geçen yazımızı... Ama olsun  işte şimdi yazıyorum ya:) dur bi baştan anlatayım. Bu yaz her hafta sonu yakın çevremizde farklı yerlere gitmeye çalıştık gezelim, görelim, eğlenelim, öğrenelim hesabı... 1 buçuk yasına basan kızımızla bazen zor (özellikle araba yolculuğu kısmı) çoğu zaman eğlenceli bir yaz geçirdik.

               Anlatmaya bu sene yeni keşfimiz papazlık plajından başlayacağım favorimiz  :)  bana yüzde yüz hak vereceksiniz:)  Ama önce biraz Nil den bahsedelimki nasıl bir bebekler yola çıktığımız bilinsin dimi:) Nil çok hareketli bir bebek yerinde duramıyor. Onu zap etmek zor . Ve de inatçı! kime  çekti artık bilemiyorum :) onunla yolculukta ben arka koltukta türlü şaklabanlıklara onu koltuğunda tutmaya çalışarak geçiriyorum. En keyifi anı kızımın kuma ayağını bastığı an. Çok seviyor kumla ,suyla oynamayı sıpa...

               Gelelim papazlık plajına bu plaj çanakkalenin kumkale Köyü'ne ait denizin karşı tarafında bozcaada var. Bozcaada ya gidenler bilir çok plajları çok güzeldir deniz pırıl pırıl kum inceciktir vede altın misalı parlar. Burasıda aynı...( yanlış anlaşılmasın sadece deniz ve kum bakımından ).
       
            Biz buraya Canakkale Ezine istikametindeki Bozcaada sapamağına girdikten sonra bi süre sonra yol ikiye ayrılıyor sağ tarafa devam ederek mahmudiyenin içinden geçerek tarlalar, mandıralar, çiftlikler derken bir tepeden aşağı süzülerek vardık . Sanırım biraz dolambaçlı oldu güzergahımız... Oraya gitmenin bir yolu daha varmış ama yolu kötüymüş ..?    söylenen bu Valla ben eşimin yalancısıyım. Daha kestirme yol öğrenirsem sonra not düşerim mutlaka siz merak etmeyin! Plajın Girişinde bizi görevliler karşıladı...pamuk eller cebe dedi görevli.?! Attık elimizi cebimize. Sanırım plajın temiz tutulması su masrafı vede köye gelir için harcanıyor bu paralar... 

      Bir gün olur gitmek isteseniz buradan çok şey beklemeyin baştan sölim! ( tesis mesis yok herseyinizi yanınızda getirin canım benden söylemesi ) Amaç  ter temiz deniz ve süper incelikte kum ise burası on numara beş yıldız. Havlum rüzgardan uçmasın diye bir taş aradık onuda bulamadık iyimi?. miniminnacık bile yok ! :)  Koya gelince geniş ve uzun bir  alandan oluşuyor. Deniz ise hemen derinleşmiyor. Tertemiz ve Berrak ! Bebeğinizle beraber su oyunları oynamak serbest :) Güneşin denizin içinden  kuma yansıyan ışık oyunlarını bebeğinize gösterin  yada ayağınızın dibinde yüzen minik balıkları :) 
 Deniz'in dibinde rüzgardan oluşmuş kum dalgalarına ayağınızın altına masaj yaptırın Ve güzelliğini seyredin. buna değer...
Koy' un arkası ise ağaçlıktan oluşuyor. Bu gölgeli yer mangal yakamaya çok müsayit. ( yakanlarında göreceksiniz zaten). Bu tarafında bir çeşme,  duş alınacak yer, lavabo mevcut ama ben kullanmadım. Bir kaç öneri yanınızda suyunuzu , atıştırmalık yemeğini, meyvanızı alın  mutlaka. Piknik sepetiniz hazır olsun. Birde sabununuzu unutmayın. (Bebekli annenin   ihtiyacı). Bebeğin kova kürek takımınıda unutmayın. 

Önemli not :Köyün bakkalı vardır. Ekmeği de güzeldir.
Ikinci rotada görüşmek üzere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder