27 Kasım 2015 Cuma

Bozcaada,ayazma plajı

Bozcaada ayazma plajı

          Bozcaada deyince ilk aklıma üniversite yıllarında arkadaşlarla gittiğimiz günübirlik gezi gelir. Çok eğlendiğim bir geziydi. Arkadaşlarla adanın merkezindeki sokakları gezmiş, evlerin önünde fotoğraf çektirmiş, bisiklet kiralayıp bisiklet turu atmıştık. Bi de benim bisikletinin frenleri tutmamıştı da yokuş aşağı inerken tırsmıştım :)  ( ki ben profesyonelim çocukluğumdan beri ) ...hey gidi günler... O vakit plajlarını gezme şansım olmamıştı takii adaya tayinim çıkana kadar :) nasıl da sevinmiş o gün...  O günden sonra 5 seneye yakın adada yaşadım. Bu seneler zarfında her yerini gezmeye, fotoğraflamaya imkanım oldu. Altına üstüne getirdim adanın desem yeridir :) başka yazılarda anlatırım inşallah! :) 

        Bozcaada büyüleyici bi yer koyları, denizi, kumu, havası bambaşka...Çanakkalenin ilçesi olmasına rağmen pek de alakası yok.  Bu yüzden şimdi Çanakkale'ye bir kenara bırakalım. Deniz'i geçip adada karaya ayağınızı bastığınız an orası artık başka bi dünya... Hoş geldiniz Sefa getirdiniz adamıza :) Son zamanlarda adanın popülitesi arttı . Adaya 7 sene önce gelen ziyaretçi sayısıyla şimdiki kıyas bile edilemez bile. Bunun adaya ve halkına artıları eksileri var elbette...neyse ...konumuz bu değil ( ada hakkında söylücek o kadar çok şeyim var ki! Hadi bakalım başka sefere...) 

        Bugün ben size ayazma plajından bahsetcektim. Ayazma plajı adanın en popüler plajıdır. İsminin ayazma denmesinin sebebi ise denizin içinden soğuk su akıntıları geçmesidir.  Deniz'in bazı yerleri soğuk akıntıdan dolayı daha soğuktur. Genel itibariyle  " Adanın Deniz'i soğuktur." Yani bir Akdenizin sıcak deniziyle karşılaştırmayın lütfen!  Aranızda asossa gidipte soğuk diyen varsa kendini alıştırsın burası daha da soğuk:) aman bolerin kavurucu sıcaklarda iyi gelir serinlik suya girdiğinizi anlarsınız canım ;) Aklıma gelmişken sölim adanın geceleride serindir. Özellikle de sahil boyu. Sahilde bir cafe de oturacaksanız yanınıza hırka gibi sıcak tutan şeyler almayı unutmayın. Sonrasın da bana dönüp... demedin bizi... Haaa hhaa!...bak senin yüzünden...haaa hha  ! hasta olduk demeyin!  Karışmam! Bu kadar uyarıdan sonra plaja geçelim kumsal geniş mi geniş, uzun mu uzundur. Kumu benim tabirimle altın kumdur. İncecilik kum taneleri içinde sarı, beyaz , bej, açık kahve, renkleri barındırır. Kumla oynamak bi nevi terapi gibi insana iyi gelir.  Taş maş yoktur içinde. Deniz ise turkuazın tüm tonlarını toplamış kendinde. Deniz'in dibindeki ister taşları sayarsınız ister balıkları seyredersiniz size kalmış. ( gerçi öle çok taş ta yok ama bulabildiklerinizi). Denizi hemen derinleşmez küçük çoçuklar için uygundur. Bu plajı tercih eden insanlar genelde aileler, üniversiteli gençler, bir kaç gezgin, istanbullun elit, ünlü kişileridir. Plajın üst tarafında 4 tane restorant bulunmamaktadır. Vahitin yeri, Ali babanın yeri, koreli, Boruzan olmak üzere. Vahit' in yerini tavsiye edebilirim. Atıştırmalık olarak kalamar ve cips yiyebilirsiniz yada ana yemek olarak balık, mezelerden mesela deniz börülcesi , ahtopot salatası ( ben sevmem ama güzelmişş ) yiyebilirsiniz. Vahit amcaya benden selam söyleyin .  Önceden Adada çalışan bankacı kız varmış deyin o tanır.  Ayazma plajına ulaşım şöle oluyor;  belediye önünden kalkan minibüslerle yada şahsınız arabasıyla :) . Adada sadece iki tane plaja minibüs sefer var, diğer plaj Habbeli o da zaten ayazmadan sonraki plajıdır ( minibüs güzergahına göre).  Bi de benim ayazmada en sevdiğim aylar Eylül, Ekimdir. Yaz geçmiş, kavurucu sıcaklar gitmiş, rüzgar lodosa dönmüştür. Ve plajda tek tük insan var yada yoktur:)  Bu ıssızlık benim çok hoşuma gider sahili baştan sona gezerim, kumda sadece benim ayak izlerim... denize girerim inanmazsınız deniz sıcacık:) 
Not:  2015 yılı Tripadvisor  sitesi Ayazma Plajı'na mükemmellik sertifikası vermiş:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder